piątek, 22 czerwca 2018

[170] E. K. Blair - "Bang"



~Witajcie kochani!

Po dłuższej przerwie w końcu powracam z nową recenzją :) I to nie byle jaką! :D
Zapraszam!





Autor: E. K. Blair
Tytuł: "Bang"
Cykl: "Czarny lotos"
Ilość stron: 400
Wydawnictwo: NieZwykłe
Data premiery: 20 czerwca 2018







Po prawie sześciu miesiącach intensywnego czytania, przemyślania i  recenzowania książek, w końcu trafiłam na pozycję, której z czystym sumieniem mogę dać najwyższą notę, czyli całe dziesięć punktów. Uwierzcie mi na słowo - oczekiwałam tej chwili już od bardzo dawna. W porównaniu z poprzednim rokiem, to w tym samym okresie, czyli w połowie roku, miałam już trzy takie perełki, które nagrodziłam dziesiątką. 
Nie ma co jednak przedłużać, skupmy się na tym, co najważniejsze, czyli na „Bang”.




Mówią, że ten, kto mści się na drugiej osobie, traci część swojej niewinności. 
Ale ja nie jestem niewinna. 
Już od dawna. 
Zostałam okradziona z niewinności. Odebrano mi los, który był mi pisany. Duszę, z którą przyszłam na świat. Rubinowe serce osadzone w życiu pełnym nadziei i marzeń.
To wszystko odeszło.
Przepadło.
Nigdy nawet nie miałam wyboru. 
Opłakuję tamto życie. Rozpaczam nad każdym „co by było, gdyby...”. 
Ale z tym już koniec. 
Jestem gotowa odebrać to, co zawsze mi się należało.
Jednak każdy plan ma jakiś słaby punkt. Czasem jest nim serce.




Gdybym miała w dwóch słowach opisać tą książkę byłyby to: brutalna i odważna. Autorka ucieka od utartych schematów, podąża własnymi ścieżkami, tworząc niezwykłą historię przepełnioną bólem, nienawiścią i chęcią zemsty. Pani Blair zdecydowanie nie boi się wyzwań, z chęcią rzuca się na głęboką wodę, poruszając w swej historii tematy, które dla większości z nas powinny być nietykalne, pozostać tematami „tabu”.



„Bang” łączy w sobie elementy wielu gatunków. W głównej mierze jest to mieszanka dobrego erotyku z dopracowanym thrillerem psychologicznym. Sceny współżycia są napisane ze smakiem. Za każdym razem autorka starała się opisać je nieco inaczej. Podejmuje nawet wątek BDSM (który swoją drogą po raz pierwszy mi się spodobał). Precyzja i dopracowanie widoczne są również pod kątem psychiki bohaterki. Małymi kroczkami, z każdą kolejną stroną odkrywamy traumatyczne momenty z życia bohaterki, które w znaczny sposób ukształtowały jej charakter i określiły jasny cel w życiu, którym jest zemsta.



Postać Niny od samego początku mnie zaintrygowała, a po przeczytaniu całej historii jestem przekonana, że na długo pozostanie w mej pamięci. Jest profesjonalistką, której każdy ruch jest precyzyjny i dokładnie przemyślany.



Największym jednak atutem i potwierdzeniem słuszności obdarowania tej książki najwyższą oceną było jej zakończenie. Miałam wiele wizji, pomysłów, jak autorka mogłaby zakończyć tą intrygującą historię. Jednak to, co zaserwowała pani Blair przerosło wszelkie moje oczekiwania. Wszystko było tak nagłe i niespodziewane, że po przeczytaniu ostatniej strony zbierałam szczękę z podłogi, a w głowie miałam tylko jedną myśl: „WOW”.



Tak jak wcześniej wspomniałam „Bang” jest brutalną i odważną historią, dlatego też może ona nie każdemu się spodobać. Dla niektórych ta książka może być chora i obrzydliwa, a jej bohaterka mocno stuknięta. Ja osobiście jestem zachwycona tą pozycją i muszę przyznać, że już dawno nie czytałam czegoś tak dobrego.



Nie muszę się chyba rozwodzić na temat ciekawej fabuły, lekkiego stylu pisania autorki, dzięki któremu płynie się przez tą historię, czy świetnie wykreowanym bohaterom. To przecież w końcu standard. Co w takim razie zasługuje na uwagę? Z pewnością emocjonalność, która widoczna jest na każdej stronie. Przeżywałam wraz z bohaterką każde jej cierpienie, ból, strach ale również poczucie zagubienia i poplątania się w swoim własnym życiu.



Nie spodziewałam się, że „Bang” będzie w stanie rozłożyć mnie na łopatki. To rewelacyjne połączenie elementów erotyku i romansu, a także thrillera psychologicznego z kryminałem. Jest to ten rodzaj historii, który jedni kochają, a inni szczerze nienawidzą. Ja zdecydowanie należę do tej pierwszej grupy. Z niecierpliwością będę wyczekiwała kolejnego tomu. Gorąco polecam!






Moja ocena: 10/10







Za możliwość przeczytania dziękuję Wydawnictwu Niezwykłemu.








Ktoś z Was czytał? 
Jesteście równie mocno zachwyceni jak ja, czy wręcz przeciwnie? :D

Kto ma tą książkę w planach? :)







Girl from Stars







8 komentarzy:

  1. Świetna książka. I te zakończenie istna bomba! Czekam na kontynuację :)

    OdpowiedzUsuń
  2. "Jest to ten rodzaj historii, który jedni kochają, a inni szczerze nienawidzą. Ja zdecydowanie należę do tej drugiej grupy" - chyba raczej należysz do pierwszej skoro wystawiłaś bang najwyższą notę? ;p
    czytałam i zachwycałam się, ksiazka była rewelacyjna, nie mogę doczekać się kontynuacji. a zakończenie faktycznie WOW, nie do przewidzenia rozwój wypadków.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahahah :D No tak - moje niedopatrzenie ;)
      Dzięki za czujność! :D

      Usuń
  3. Kurczę, kolejna mega pozytywna recenzja. Muszę dorwać tę książkę! Ciekawi mnie jej mroczny klimat.

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam tę książkę na półce i niedługo biorę się za czytanie! :D

    Zabookowany świat Pauli

    OdpowiedzUsuń
  5. Miałam tę książkę w planach już dawno temu, jeszcze przed wydaniem. Coś mi jednak mówiło "jeszcze poczekaj"! I dobrze zrobiłam, bo sto razy bardziej wolę tę książkę przeczytać po polsku i rozkoszować się każdym zdaniem. O ile oczywiście podzielę twoje zdanie :D A mam nadzieję, że tak będzie. Zachęciłaś mnie jeszcze bardziej niż byłam, ale chcę poczekać aż cała trylogia zostanie wydana i czytać od razu całość. Oby tylko wydawnictwo nie kazało nam długo czekać :)

    OdpowiedzUsuń