piątek, 11 lutego 2022

[419] Gabriela Gargaś - "Dobrze, że jesteś"

 

~Witajcie kochani!

Dziś kilka słów o wyjątkowej książce, którą koniecznie powinniście poznać ♥







Autor: Gabriela Gargaś
Tytuł: "Dobrze, że jesteś"
Ilość stron: 335
Wydawnictwo: Czwarta Strona
Data premiery: 27 października 2021






Borys nie wierzy w magię świąt i odrzuca wszystko, co związane z Bożym Narodzeniem. Praca jest dla niego najważniejsza nawet wtedy, gdy inni zajmują się przystrajaniem choinki i pakowaniem prezentów dla najbliższych. Wszystko zmienia się, kiedy los stawia na jego drodze Zoję. Zakochani szybko orientują się jednak, że spotkali się nie w tym miejscu i nie w tym czasie, a miłość nie jest w stanie przyćmić wszystkiego, co ich dzieli. W chwili rozstania obiecują sobie jedno – jeśli za dwa lata o tej porze wciąż będą za sobą tęsknić, dadzą sobie jeszcze jedną szansę.
Gdy Zoja dociera na miejsce spotkania, odkrywa, że Borysa tam nie ma. Może zapomniał o ich umowie? A może ułożył sobie życie bez niej? Czy to możliwe, że po prostu przestał ją kochać? Przecież ona tęskniła za nim każdego dnia…

***

Po raz pierwszy sięgnęłam po książkę za sprawą hasztagu, a dokładniej - #dlaczegoprostymisłowamiryczy. Zaintrygował mnie do tego stopnia, że musiałam na własnej skórze przekonać się, w czym tkwi fenomen powieści „Dobrze, że jesteś”.

Jaka była ta historia?
Nostalgiczna, skłaniająca do refleksji.
Pełna smutku, ale i nadziei.

Nie dajcie się zwieść tej pozornie niewinnej okładce, bowiem „Dobrze, że jesteś” to nie jakaś kolejna miłosna historia, jakich obecnie wiele na rynku wydawniczym. Ta powieść, to chwytająca za serce opowieść o przyjaźni, poruszająca problem bezdomności, który został umiejętnie i dokładnie rozwinięty.

Główni bohaterowie zostali ze sobą zestawieni na zasadzie kontrastu, dzięki czemu obserwowanie ich przemian było jeszcze ciekawsze. Oboje mieli w sobie coś, co sprawiło, że od razu ich polubiłam i bardzo im kibicowałam. Również bohaterowie poboczni stali się mi bardzo bliscy i byłam ogromnie ciekawa ich historii.

Mimo iż historia ta porusza tak wiele tematów, to czuć w niej magię i klimat świąt, co bardzo mnie urzekło. Ogólnie rzecz biorąc to wszystko mi się w tej książce podobało. Począwszy od okładki, a kończąc na podziękowaniach autorki.

Dozowałam sobie lekturę tej historii tak, aby nie skończyć jej zbyt szybko. Uważam, że jest to jedna z najlepszych świątecznych powieści, jakie miałam okazję przeczytać. Polecam ją Wam gorąco!




Moja ocena: 9/10




Za książkę "Dobrze, że jesteś" dziękuję Księgarni Internetowej Tania Książka.











Czytaliście inne powieści autorki? :)








Girl from Stars


2 komentarze:

  1. To super, że ta książka Ci się podobała. Ja kilka lat temu pewnie sama bym chętnie po nią sięgnęła, ale obecnie wolę nieco inny rodzaj literatury, więc sobie póki co odpuszczę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten tytuł jeszcze przede mną.

    OdpowiedzUsuń