sobota, 6 stycznia 2018

TOP 10: Najlepsze książki 2017



~Witajcie kochani!

Internety zasypują nas wszelakimi podsumowaniami, największymi zaskoczeniami i rozczarowaniami :D Pomyślałam sobie: "Dlaczego mam być gorsza"? XD Żartuję oczywiście :D

Nie mniej jednak przygotowałam dla Was ranking 10 najlepszych pozycji, jakie udało mi się przeczytać w 2017 roku :)

Zapraszam!








Miejsce 10

D. B. Thorne "Obserwator"




Moja ocena: 9/10


Wciągający thriller, w którym autor podążył w całkowicie innym kierunku, niż się spodziewałam. Autor potrafił świetnie podkrecać akcję i trzymać w niepewności czytelnika. A to zakończenie? Wow. To było dziwne. Zaskakujące, ale dziwne.
Nie mniej jednak warta polecenia pozycja :)







Miejsce 9

Katarzyna Berenika - Miszczuk "Obsesja"





Moja ocena: 8/10




No i proszę! Mamy coś polskiego :D
A tak na poważnie, to nie spodziewałam się aż tak dobrego polskiego thrilleru. Momentami szokujący, z dużą dawką dobrego humoru i świetnym facetem w rolu głównej :D Zadrożny skradł me serducho już na samym początku :D
Autorka pozostawiła mnóstwo niedkończonych wątków, więc mam nadzieję, że szykuje dla nas jakąś kontynuację :)









Miejsce 8

Julie Israel "Indeks szczęścia Juniper Lemon"






Moja ocena: 8/10



Świetna młodzieżówka dla każdego, komu spodobało się "Oddam Ci słońce" :)
 Ciepła, wzruszająca pozycja, poruszające takie tematy jak strata bliskich, odkrywanie własnej wartości, zaakceptowanie samego siebie :)
Świetne wykonanie, lekki styl pisania, wciągająca fabuła i ciekawi bohaterowie - czegóż chcieć więcej? :)









Miejsce 7

Dominika Rosik - "Projekt królowa"





Moja ocena: 9/10



Nasi rodzimi autorzy pozytywnie mnie w poprzednim roku zaskoczyli :)
Nie miałam jakiś wygórowanych oczekiwań wobec tej historii.
A tu pani Rosik tak mnie zaskoczyła! Świetny pomysł na fabułę z wykorzystaniem motywu szachów! No i oczywiście bardzo dobre wykonanie :D
Z niecierpliwością czekam na kontynuację :)








Miejsce 6

Elżbieta Rodzeń "Zimowa miłość"







Moja ocena: 9/10



Ciepła, wzruszająca zimowa opowieść o miłości sprzed lat :)
Świetnie poprowadzony wątek medyczny :D
To była jedna z pierwszych pozycji, dzięki którym uświadomiłam sobie, że to co polskie, wcale nie jest takie złe :D








Miejsce 5 

Luanne Rice "Cytrynowy sad"






 Moja ocena: 10/10



Książka , która oczarowała mnie prostotą, brakiem zbędnych upiększeń, dodatków. Była to po prostu prawdziwa historia, mówiąca o ciężkim losie emigrantów. W to wszystko został świetnie wplątany wątek miłosny, którego ostateczne zakończenie złamało moje serducho.
Przepiękna historia!









Miejsce 4

Tosca Lee "Potomkowie"






Moja ocena: 9/10



Ależ to było dobre. Dawno już żadna książka aż tak bardzo mnie nie wciągnęła. Dopracowana w każdym szczególe, przemyślana, świetnie napisana. Autorka cały czas trzymała mnie w napięciu. W pewnym momencie nie wiedziałam już komu ufać XD Każdy bohater był dla mnie zdrajcą XD
A to zakończenie? Wow.
Druga część wypadła nieco słabiej, nie mniej jednak sentyment do tej duologii pozostał :)







Miejsce 3

Corinne Michaels "Consolation"






Moja ocena: 9/10



Początkowo może i nie działo się zbyt wiele, ale z każdą kolejną stroną zakochiwałam się w tej historii coraz bardziej. Corinne Michaels jest kolejną królową emocji (obok Colleen Hoover). Tej historii się nie czytało - ją się przeżywało :D
Możecie mi wierzyć na słowo, że zakończenie zwali Was z nóg :D








Miejsce 2

Colleen Hoover "9 November"






Moja recenzja: 10/10



Colleen Hoover to jedna z nielicznych autorek, której książki biorę "w ciemno", gdyż wiem, że będą one po prostu bardzo dobre.
Tym razem było tak samo. 
Cóż więcej powiedzieć :D 
Bierzcie bez zastanowienia! :D







Miejsce 1

Anna Dąbrowska "W rytmie passady"






Moja ocena: 10/10



Panie i Panowie.
To była zdecydowanie najlepsza książka, jaką przeczytałam w ubiegłym roku.
Pomimo tego, że pani Ania zakończeniem tej historii zgniotła w proch moje serce i sprawiła mi takiego kaca książkowego, to jednak trzeba przyznać, że żadnej książki nie przeżyłam aż tak bardzo jak "W  rytmie passady"/
Po zakończonej lekturze, stwierdziłam, że tą historię się kocha, ale też nienawidzi <3
Z ręką na sercu mogę ją Wam gorąco polecić :)








I tak oto przedstawia się ranking 10 najlepszych perełek :)
Czytaliście którąś z powyższych pozycji? :)
Jak wygląda Wasz ranking najlepszych książek 2017 roku? :D





Girl from Stars






17 komentarzy:

  1. Żadnej z nich nie czytałam , ale chętnie Twój top 1 przeczytam :)

    https://xgabisxworlds.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Znam Consolation i November 9. Tą ostatnią strasznie męczyłam jeśli chodzi o czytanie. Nie wiem czemu ale nie porwała mnie jak reszta książek tej autorek. Ale zaciekawiłas mnie tą, która dałaś jako pierwszą :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Tak się składa, że o części z nich słyszałam, o części nawet nie, a ani jednej z nich nie czytałam. Cóż, na rynku książek nie brakuje :D

    OdpowiedzUsuń
  4. "cytrynowy sad" ta książka wygląda tak ciepło, że robię sobie ss, aby o niej zapomnieć. Pozdrawiam i zapraszam do mnie stelladj.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię takie książkowe spisy i podsumowania! Zapisałam sobie kilka tytułów, którymi mnie mega zaciekawiłaś i po które na pewno wkrótce sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytałam Consolation ❤ "Obsesja" już w stosiku do przeczytania. "Zimowa miłość" i "W rytmie passady# w planach czytelniczych na 2018r.

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo zaciekawił mnie twój ranking,szczególnie, że nie znam ani jednej książki z owego zestawienia. Jak tylko gdzieś natrafie na któryś z wymienionych tytułów, nie omieszkam się z nim nie zapoznać.

    OdpowiedzUsuń
  8. "Obsesję" widziałam w wielu postach o najlepszych książkach i to, że u Ciebie też się pojawiła oznacza, że muszę po nią sięgnąć :D
    Buziaki! :* Dolina Książek

    OdpowiedzUsuń
  9. Mnie "November nine" troszkę rozczarowało, było dosyć przewidywalne :/
    Za to "Indeks szczęścia Juniper Lemon" bardzo mi się podobał ;)

    Pozdrawiam,
    Paulina z naksiazki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Niestety nie czytałam żadnej z powyższych książek...

    Pozdrawiam, Z książką w ręku

    OdpowiedzUsuń
  11. Z twoje listy poznałam jedynie "Obsesję" i rzeczywiście muszę przyznać, że to bardzo wartościowy tytuł :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Czytałam kilka książek z Twojej listy, ale to "November 9" najbardziej mnie oczarowało :D

    Zabookowany świat Pauli

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie słyszałam o żadnej z tych książek ale w tym roku mam zamiar więcej czytać wiec się nad nimi zastanowię :)
    ONLY DREAMS

    OdpowiedzUsuń
  14. Obsesja już czeka na mojej półce <3

    OdpowiedzUsuń
  15. Planuję przeczytać "Potomków".

    OdpowiedzUsuń
  16. Czytałam "Indeks szczęścia..." i "Consolation" i bardzo lubię <3

    Pozdrawiam!
    volusequat.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja polecam Zimową miłość :) Pani Elżbieta Rodzeń to właśnie moja ulubiona autorka,ktorej książki biorę w ciemno. Przebiła nawet moją niegdyś ukochaną Colleen Hoover!

    OdpowiedzUsuń